Amanida de receptes

Amanida de receptes

dimarts, 15 de desembre del 2009

Llom amb sal



Per mi aquesta recepta té totes les virtuts, és ràpida de fer, surt bé de preu, embrutes molt poc, es pot deixar fet el dia d'abans, es pot menjar fred i no té greixos afegits.

Per acompanyar la carn es pot fer qualsevol salsa: de rostit, d'ametlles, de pinya, de taronja, panses i prunes, de verduretes..... o senzillament amb una amanida.




Aquesta vegada com que no tenia molt temps amb 15 minuts vaig improvisar una salsa amb xampinyons, una mica de crema de llet i una picada d'ametlles. La combinació de la carn freda amb la salseta calenta i una mica d'arròs blanc va resultar exquisit.

Ingredients:

  • Una canya de llom de dos colors d'un kilo aproximadament
  • 2 kg de sal gruixuda
Preparació:

  1. En una safata de forn fer una base de sal d'un dit de gruix.
  2. A sobre posar-hi la canya de llom.
  3. Cobrir-ho amb la resta de sal. Jo la humitejo una mica perque s'aguanti millor.
  4. Posar al forn, preescalfat a 180º, fins que la sal s'esquerdi (uns 45 minuts).
  5. Deixar refredar i treure la sal.
  6. A última hora tallar-ho en talls primets.
  7. Es serveix fred.

5 comentaris:

  1. La cuina a la sal és ben agraída, eh?. Em quedo amb totes les propostes teves de salses.

    ResponElimina
  2. A la sal normalment hi faig algun peix, però amb el llom també és una bona opció. La'acompanyament amb la pinya que proposes és dels meus preferits pel llom ;)

    ResponElimina
  3. Jo fa temps feia un llom a la sal amb pinya que estaba molt bo! ja no m'en enrecordava...aquest plat teu fantàstic!!!
    Petunets,
    Eva.

    ResponElimina
  4. Cristina; és prodría fer un "meme" amb plats cuinats i fets amb sal... llegint un article d'una revista gastronómica n'he trobat més de 50 receptes per cuinar "a la sal".
    Tens tota la raó amb aquesta recepta és pot fer un dia per l'altre, menjat fred o calent... i la salseta té les tres "bes"; bo, bonic i barat¡¡.
    Que vaigi de gust Cristina¡¡. Josepb.

    ResponElimina
  5. No em cuinat mai a la sal i tu ens n'has fet venir ganes. Sembla una exquisitesa. Petons bonica.

    ResponElimina