Amanida de receptes

Amanida de receptes

dimarts, 22 de desembre del 2009

Croquetes de pollastre


Una de les meves assignatures pendents eren les croquetes. La meva mare en feia molt sovint i quan li demanava les proporcions de farina i llet em deia que ho feia a ull i que no tenia ni idea de les quantitats. Això ha fet que durant molts anys hagi anat provant amb més o menys farina sense acabar-ho d'encertar.

Els meus fills tampoc m'hi han ajudat, ja que cada vegada que en feia em deien que les congelades eren molt millor. Amb la feinada que donen que et diguin que són millors les que venen congelades és una mica frustrant, i per tant vaig decidir que a casa ja no es ferien més croquetes.

En un dels cursos que he anat del Caprabo amb la Mireia Carbó va dir que les mares passem a la història pels canelons i les croquetes, i això ja em va preocupar més. Passaria a la història com la mare que no sabia fer croquetes?... Així que vaig escriure a la Mireia a veure si era possible que em passés la seva recepta que segur que no em fallaria. La meva sorpresa va ser quan l'endemà m'escriu la Mireia amb la fórmula magistral. No m'ha faltat temps fer una bona croquetada i he sorprès als meus fills, segons ells estan tan bones com les congelades, pels adults estan boníssimes.

Gràcies Mireia, va ser un dels millors regals del meu aniversari!

Per totes aquelles mares que voleu passara la història per les vostres croquetes aquí teniu la recepta!!


Ingredients:
  • 1 pit de pollastre
  • 50 gr de pernil
  • 150 gr de farina
  • 75 gr de mantega
  • 600 ml de llet
  • 1 ceba
  • 1 ou
  • farina
  • farina de galeta
  • oli
  • pebre
  • sal

Preparació:

  1. Filatejar el pit de pollastre, salpebreu-lo i coure'l en una cassola amb oli, reservar-lo i passar-lo per la picadora.
  2. Picar o tallar la ceba i coure-la una mica.
  3. Afegir-hi el pernil ben picat.
  4. Incorporar-hi la mantega i la farina i deixar-ho coure uns minuts.
  5. Afegir-hi la llet i coure-ho fins que s'espesseixi sense deixar de remenar.
  6. Afegir el pollastre, la sal i el pebre.
  7. Deixar refredar la pasta tapada amb film transparent.
  8. Quan estigui ben freda donar forma a les croquetes. Si ho feu amb una màiga pastissera us sortiran totes iguals i anireu més ràpid.
  9. Arrebossar amb farina, ou i farina de galeta.
  10. Fregir-les amb oli ben calent.

4 comentaris:

  1. Les receptes de la Mireia són genials, a partir d'ara els teus fills ja no et diran mai més qué les congelades són millors :)

    ResponElimina
  2. Ai els fills...sort que son teus pq sinó seria per no donar-los de menjar mai més...jijiji!!! Ara amb aquesta recepta ja has triunfat...i com tu dius, epls adults son boníssimes...la pinta la fa!
    Petunets i Bones Festes,
    Eva.

    ResponElimina
  3. Cristina,
    Amb aquestes croquetes tan apetitoses, ja tens una assignatura pendent menys, i segur que els teus fills ho agrairan.
    Una abraçada

    ResponElimina
  4. Jo vaig començar a fer croquetes perquè tenia enveja de les que ens servia sempre la mare d'una amiga. Un dia vaig descobrir que les comprava fetes a una xarcuteria!

    ResponElimina