Amanida de receptes

Amanida de receptes

dilluns, 5 de març del 2012

Milfulls de patata, formatge i bacó


Quan erem petites la meva mare ens feia unes patates al forn amb bacó i formatge que tenien molt bona pinta però que no acabaven de sortir del tot bé. No sé per quin motiu l'altre dia em va venir aquest plat al cap i vaig pensar que als meus fills els hi agradaria aquesta combinació i que calia trobar la recepta encertada. Tot buscant per internet vaig trobar diferents propostes que he combinat i n'ha sortit aquest pastís que ens ha agradat molt. Llàstima que la meva mare no ho pugui tastar, de ben segur que hauria estat la combinació que ella buscava.
La gràcia d'aquest milfulls està en tallar les patates ben primes, jo ho he fet amb una mandolina i m'ha anat molt bé.


Ingredients: per a 6 persones
  • 4 patates grosses
  • 125 ml de llet
  • 125 ml de nata líquida
  • bacó tallat a tires
  • 12 làmines de formatge de fondre
  • formatge ratllat
  • sal i pebre
Preparació:
  1. Pelar i tallar les patates ben fines.
  2. En un bol barrejar la llet, la nata, la sal i el pebre.
  3. En una safata per anar al forn posar unes 4 cullerades de la barreja de la llet i la nata.
  4. A sobre fer una capa de patates cobrint tot el fons de la safata.
  5. Per sobre de les patates i amb una cullera posar una tercera part de la barreja de llet i nata.
  6. Escampar la meitat del bacó per sobre de les patates.
  7. Posar 6 làmines de formatge.
  8. Tornar a repetir l'operació: pis de patates, una part de la llet, bacó i formatge.
  9. Acabar amb una última capa de patates i abocar la barreja de llet i nata que us quedi.
  10. Coure al forn (preescalfat a 200º) durant uns 45 minuts.
  11. A última hora posar formatge ratllat i gratinar.


9 comentaris:

  1. Aquest plat ha de ser molt saborós, el provaré de fer a casa!

    ResponElimina
  2. Ho has tornat a fer!, una recepta que hauré de fer ben aviat!, m'encanta aquest bloc...ja,ja, una abraçada Cristina!

    ResponElimina
  3. Ostres,a casa, segur que els hi encantara..
    Petonets.

    ResponElimina
  4. Un plat d'aquells que agrada a tothom, tan a grans com a petits!

    ResponElimina
  5. Quina recepta tan bona!! M'encanta!

    ResponElimina
  6. Aquesta combinació no pot fallar, un milfulls fantàstic!
    Petons
    Sandra

    ResponElimina
  7. M'encanta la barreja!! un aperitiu o entrant perfecte i senzill!!! que boo!! me l'apunto! petonets

    ResponElimina
  8. MMMmmmm....només de veure les imatges....em ve el seu gust!!!
    Una abraçada!!
    Olga

    ResponElimina
  9. Tinc aquest plat al forn!!!! FA una bona oloreta i una pinta estupenda!
    Gràcies per aquestes receptes!
    Una abraçada!

    ResponElimina