Amanida de receptes

Amanida de receptes

dimecres, 15 de febrer del 2012

Croquetes de quatre formatges / Croquetes de patata i ou dur


Tot i que estic una mica enfebrada avui no podia deixar passar la cita mensual de la recepta del 15, aquest mes un monogràfic de croquetes.

Aquesta vegada n'he fet de dos tipus i a l'hora de decidir-me per una no he sabut quina escollir, així que dues receptes pel preu d'una.

Croquetes de quatre formatges
Ingedients: (m'han sortit 25 croquetes)
  • 60 gr de mantega
  • 60 gr de farina
  • 375 ml de llet
  • 150 gr de formatge ratllat (en aquesta ocasió he posat una barreja de 4 formatges)
  • 2 rovells d'ou
  • 1 ou per arrebossar
  • farina de galeta
  • farina
  • oli per fregir
Preparació:
  1. Posar al foc un cassó amb la mantega i deixar fondre.
  2. Afegir-hi la farina, remenar i deixar coure un parell de minuts.
  3. Abocar-hi la llet i remenar amb un batedor de mà fins que espesseixi.
  4. Afegir-hi els dos rovells d'ou, remenar i retirar del foc.
  5. Afegir-hi el formatge i remenar amb una cullera de fusta.
  6. Deixar refredar.
  7. Donar forma a les croquetes (jo ho faig amb una mànega pastissera)
  8. Arrebossar passant primer per farina, ou i farina de galeta. Podeu aprofitar les clares dels ous.
  9. Fregir en abundant oli i escórrer amb un paper de cuina. Jo ho faig amb oli de girasol que trobo que queden menys olioses.
Croquetes de patata i ou dur
Aquestes croquetes ens les feia moltes vegades la meva mare i ens agradaven moltíssim, en 20 anys de casada avui ha estat la primera vegada que les he fet i de ben segur que no serà l'última.



Ingredients: (per a 5 persones)
  • 1 sobre de puré de patata MAGGI (jo ho faig per anar més ràpid, evidentment si el puré el feu amb patates naturals us quedarà més bo)
  • un got de llet
  • una mica de mantega
  • 6 ous (5 + 1)
  • farina de galeta
  • farina
  • oli per fregir
  • sal i pebre
Preparació:
  1. Fer 5 ous durs, pelar-los, tallar-los per la meitat i separar les clares dels rovells.
  2. Preparar el puré de patata seguint les indicacions del paquet, és important que ens quedi un puré espès, ja que sino no podrem donar forma a les croquetes.
  3. Afegir els rovell al pure i r emenar fins que quedi tot barrejat. Deixar refredar.
  4. Amb una cullera farcir les clares dels ous i donar forma com si tinguéssim l'ou sencer.
  5. Arrebossar amb farina, ou i farina de galeta.
  6. Fregir en abundant oli.
  7. Si us sobra puré podeu fer unes boles i arrebossar-les, també queden molt bones.
 

8 comentaris:

  1. Jo que no sóc gaire formatgera... tinc clar amb quina em quedo! Què bona la d'ou dur, m'encanta!!
    Moltes gràcies per fer l'esforç de participar!
    Petons
    Sandra

    ResponElimina
  2. Hola!
    Em coincidit amb un gran ingredient l'ou dur!!
    Les teves han de passar molt bé amb el puré, aquestes per la meva filla, ja les hi faré.
    Una abraçada.

    ResponElimina
  3. No sabria quina triar, em quedo amb totes dues.
    Cuida't molt

    ResponElimina
  4. Ja ho dic que els de la recepta del 15 ens fan fer coses que no hem fet mai... i que bé!. M'agraden les 2 opcions però em semblen molt originals les d'ou dur! A reveure Cristina!

    ResponElimina
  5. Les de patata i ou dur les trobo molt curioses. Estil retro ben apetitós :P

    ResponElimina
  6. Dues propostes fantàstiques, les de formatge m'encanten i les segones les trobo molt originals, el tall queda molt bonic :)

    ResponElimina
  7. Cristina, aquestes d'ou, els hi feia als meus fills quan anaben d'excursió amb l'Escola.
    Quins records?
    M'has fet pensar i qualsevol día les faig.
    Petons

    ResponElimina
  8. Molt bona idea les dues...pero com a mi no m'agrada elformatge, ja saps amb quines hem quedo...
    Cuida't.
    Petonets.

    ResponElimina