Amanida de receptes

Amanida de receptes

diumenge, 24 de maig del 2009

Risotto de xampinyons i formatges



Aquest cap de setmana no he tingut temps d'anar a comprar, i a l'hora de dinar he hagut d'improvisar amb el que tenia per casa. Com que tenia arròs, xampinyons i formatges se m'ha acudit fer un risotto. Aquesta era la primera vegada que feia un risotto de formatges, i he pensat que el millor que podia fer era buscar per internet a veure si algun blocaire em donava un cop de mà. De seguida he trobat aquesta recepta al blog Cuina per llaminers i tot i que els formatges que jo tenia eren uns altres m'ha servit per fer el meu plat.

Com a guarnició he fet un cruixent d'emental que es fa igual que les Piruletes de Parmesà.

Per ser que no teníem res per dinar hem menjat com en un restaurant de luxe!!!

Ingredients:

  • arròs
  • 1 ceba
  • brou (jo l'he posat de pollastre que és el que tenia)
  • xampinyons
  • un got de vi blanc
  • formatge emental
  • formatge de cabra
  • roquefort
  • parmesà ratllat
  • oli i pebre

Preparació:

  1. Tallar la ceba bén petita i coure-la en una cassola amb l'oli.
  2. Quan la ceba ja estigui cuita afegir-hi els xampinyons tallats a quarts i coure'ls.
  3. Afegir l'arròs i rossejar-lo fins que quedi transparent i brillant.
  4. Afegir el vi i deixar evaporar l'alcohol.
  5. Amb un cullerot anar afegint el brou calent a poc a poc sense arribar a cobrir l'arròs i a mesura que se'l va bebent n'anem afegint tot remenant per evitar que s'enganxi.
  6. A part tallem els formatges a dauets i els posem un minut al microones per fondre'ls una mica.
  7. Quan faltin dos minuts de cocció de l'arròs s'afegeixen els formatges i el parmesà ratllat sense deixar de remenar.
  8. Per acabar posar un tros de mantega i una miqueta de pebre i deixar reposar 5 minuts abans de servir.

4 comentaris:

  1. M'encanta el risotto!!! I la presentació amb el cruixent molt encertada!
    Petunets,
    Eva.

    ResponElimina
  2. Doncs tota la raó!! Un dinar de categoria!! I amb la decoració del cruixent d'emmental t'ha quedat genial!! :)
    Petons!

    ResponElimina
  3. Per cert Cristina, felicitats pel blog i benvinguda a la blogosfera!! Veig que ets relativament nova! Però ja tens una colla de receptes! Ànims i felicitats per la bona feina feta! :)

    ResponElimina
  4. Gràcies a totes!!!

    Per cert Mercè, el teu blog i el meu tenen la mateixa plantilla, no? Quina gràcia!!!!

    ResponElimina