Amanida de receptes

Amanida de receptes

diumenge, 10 de maig del 2009

Pastís de xocolata


Avui hem celebrat l'aniversari del Jordi i he fet aquest pastís de xocolata. Ha quedat boníssim!!!
La idea és del blog de La cuina de casa, però com que la recepta és per thermomix he fet la versió del blog webos fritos.
Si us agrada la xocolata no deixeu de fer-lo.


Felicitats Jordi!!!! Com passa el temps, fa quatre dies que celebràvem els 40!!!
La recepta original deia que es fes amb un motlle de 20cm i com que el meu és de 26 no ha quedat tan alt.

Ingredients per la base:
  • 2 ous
  • 55gr de sucre
  • 25gr de farina
  • 25gr de xocolata en pols
Ingredients per la crema:
  • 250gr de xocolata de cobertura
  • 600ml de nata per muntar
  • 1 sobre de flam Royal de 4 racions
  • 50gr d'avellanes

Preparació de la base:
  1. Escalfar el forn a 200graus.
  2. Amb una batedora batre els ous i el sucre fins aconseguir una barreja blanquinosa.
  3. Incorporar-hi la farina i la xocolata en pols i remenar suaument.
  4. Posar la barreja en un motlle desmontable untat de mantega. Jo he posat un paper de forn a la base del motlle per facilitar després el traspàs a una safata.
  5. Fornejar durant 8 minuts.
  6. Deixar refredar.

Preparació de la crema:
  1. Triturar les avellanes fins a fer-les pols, jo ho he fet amb la picadora.
  2. Fondre la xocolata al microones o al bany Maria vigilant que no es cremi.
  3. En un cassó posar la nata i el sobre de flam, quan estigui calent afegir-hi la xocolata i les avellanes sense deixar de remenar.
  4. Quan arrenqui el bull retirar del foc i abocar-ho sobre de la base.
  5. Esperar que es refredi una mica i posar-ho a la nevera com a mínim 4 hores. Millor si és d'un dia per l'altre.

2 comentaris:

  1. Aquest pastís és boníssim!!!!!!! Felicitats al Jordi :)
    Cristina, ja t'he apuntat al taller del museu, genial, que bé que puguis venir!!!! :)))

    ResponElimina
  2. Moltes gràcies Gemma!!! Gràcies al teu blog estic fent pastissos diferents i molt bons!!
    M'ha costat decidir-me per anar al taller, jo us veig molt professionals al meu costat, el que m'ha acabat de decidir és el milfulls de xocolata blanca, a mi m'agrada molt ia ixí ens coneixerem :)

    ResponElimina