Amanida de receptes

Amanida de receptes

divendres, 19 de juliol del 2013

Salmorejo


Ahir vem fer el ja tradicional sopar d'estiu a casa per celebrar l'aniversari del Jordi Canals, jo em cuidava dels entrants i primer plat, l'Oriol del segon i la Mònica dels postres.
Feia molt temps que tenia ganes de fer salmorejo, plat típic de Córdoba, i ahir era una bona ocasió, ho podia deixar preparat el dia abans i amb la calorada que feia a casa venia molt de gust.
10 minuts abans que vinguessin els convidats ho tenia tot a punt, la taula ben parada, els entrants a taula, la cuina recollida,el salmorejo a la nevera... només faltaven els comensals i llavors vaig començar a trobar-me malament amb un dolor que no emdeixava viure, no vaig poder menjar res de res i em vaig quedar amb les ganes de tastar el salmorejo ja que se'l van acabar tot! Ara ja tinc excusa per tornar-ne a fer.


El salmorejo el vaig fer amb la thermomix, però si no en teniu el podeu fer pelant els tomàquets i utilitzant una batedora elèctrica.

Ingredients (6 persones):
  • 1 kg de tomàquet madur, jo vaig fer servir el de pera
  • 200 gr de pa del dia d'abans
  • 250 ml d'oli d'oliva verge
  • 1 gra d'all
  • vinagre, a gust
  • sal
  • 2 ous durs
  • dauets de pernil
Preparació:
  1. Posar al got de la thermomix els tomaquets nets i tallats en quatre trossos junt amb l'all.
  2. Triturar seqüèncialment a velocitat 5, 7 i 9 fins que quedi el tomàquet ben liquat.
  3. Afegir el pa, l'oli, el vinagrei la sal i acabar de triturar.
  4. Rectifiqueu la sal i el vinagre.
  5. Reservar a la nevera fins al moment de servir.
  6. Decorar el plat amb una mica d'ou dur i els dauets de pernil.

1 comentari:

  1. Jo també el faig amb la Thermomix!!!
    M'agrada moltíssim!! El vaig descobrir l'estiu passat!!
    Salut i petons,
    Olga

    ResponElimina