Amanida de receptes

Amanida de receptes

diumenge, 24 de juliol del 2011

Arròs caldós amb popets i gambes


Avui és el meu sant i he tingut el gran privilegi de poder escollir el dinar. Fa uns dies que vaig anar a comprar a La Sirena i vaig agafar aquesta recepta d'arròs amb popets que em va cridar l'atenció per la bona pinta que feia la foto i de seguida vaig pensar que la guardaria per sorprendre a la família el dia del meu sant.
Mentre anava cuinant, la casa s'ha impregant d'una olor que ha provocat que fins i tot els més "passotes" hagin aparegut per la cuina a tafanejar el que estava fent, algun d'ells ha arrufat el nas dient "popets???", i una vegada a taula no n'ha sobrat ni un gra!


La recepta que us transcric és la que vaig agafar de La Sirena, com us podeu imaginar tots els ingredients són congelats tot i que jo n'he fet servir de frescos. Pels que sigueu família nombrosa recordeu que La Sirena fa un 5% de descompte.

En Jordi m'ha regalat targetes del crijoarmael, ja no hauré d'anar apuntant en paperets el nom tan complicat del meu bloc!!!!!
Ingredients: 4 persones
  • 4 tassetes d'arròs rodó
  • 300gr de popets
  • 8 gambes vermelles
  • 200gr de tomàquet pelat a daus
  • 2 dossis d'all trossejat La Sirena
  • 2 dossis de julivert trossejat La Sirena
  • 1 sobre de fumet de peix de roca La Sirena
  • 10 tassetes d'aigua
  • safrà
  • pebre
  • sal
  • oli d'oliva
Preparació:
  1.  Descongelar els popets i les gambes.
  2. En una cassola plana escalfar i daurar-hi les gambes mig minut per cada costat. Retirar-les i reservar-les.
  3. En el mateix oli, daurar els popets 2 minuts, afegir-hi l'all i el tomàquet i deixar-ho 10 minuts més fins que el tomàquet comenci a agafar color.
  4. Incorporar-hi l'arròs i daurar-lo un minut remenant constantment.
  5. Tirar-hi el fumet de peix, l'aigua calenta i el safrà. Salpebrar-ho i deixar-ho coure a foc mitjà durant 16 minuts.
  6. A mitja cocció incorporar-hi les gambes i el julivert.


    8 comentaris:

    1. acabo de publicar la teva fideuà i em vens amb una altra provocació...si és que no em deixes fer vacances de cuina...je,je!Una abraçada.

      ResponElimina
    2. No hi ha millor manera de celebrar el teu sant que amb aquest bonissim arroç?
      Moltes felicitats.
      Petonets.

      ResponElimina
    3. Una recepta fantàstica per celebrar el teu sant, felicitats!! Se m'està fent la boca aigua!
      Petonets
      Sandra

      ResponElimina
    4. Felicitats tocaya!!! Hem fet una combinació de luxe: el teu arròs caldós i per postres el meu préssec amb gelat de vainilla. Encara que internautament hem menjat un bon àpat.

      ResponElimina
    5. felicidades atrasadas ayer se me paso, buena arroz,caldos en su punto y sabroso
      peto
      miquel

      ResponElimina
    6. Moltes felicitats, encara que amb bastant retard...
      Una manera molt bona de fer la celebració. Aquest arròs fa una pinta esplèndida! Petons

      ResponElimina
    7. Cristina, em sembla un arròs ideal per celebrar el teu sant! Felicitats!! (pel sant i per aquest arròs tan bo!)
      Petons!

      ResponElimina
    8. deliciós aquest arròs.. amb una copeta de cava per a mi, res millor per cellebrar-ho...
      Felicitatas i
      Una abraçada

      ResponElimina