Amanida de receptes

Amanida de receptes

dilluns, 25 de febrer del 2013

Mousse de cava i fruites del bosc



Ha calgut quasi un any des de que van operar al meu cunyat fins que ha pogut tastar el Risotto de carxofes, alls tendres i gambes al cava.
Recordo com si fos ara quan li vem explicar al Xevi que per dinar teníem risotto, i ell insistia, des de la UCI, que volia venir amb nosaltres. Jo li vaig prometre que quan estigués bé vindria un dia a sopar a casa a menjar  risotto. 
Finalment aquest dissabte hem fet el sopar i el Xevi ha pogut fer una petita cata d'arròs i treure's l'espina que tenia clavada.

De postres vaig fer aquests gotets de mousse de cava que vaig veure al blog Trossets de cuina, van agradar molt i molt!

Ingredients:
Per a la mousse:
  • 400 ml de nata
  • 500 ml de cava
  • 200 gr de sucre
  • 5 fulles de gelatina
Per a la gelatina:
  • fruites vermelles (les vaig comprar congelades)
  • 250 ml de cava
  • 200 ml d'aigua
  • 100 gr de sucre
  • 3 fulles de gelatina
Preparació de la mousse:
  1. En un cassó posar el cava i el sucre al foc i deixar reduir a la meitat.
  2. Retirar del foc i incorporar la gelatina hidratada i escorreguda.
  3. Mentre es deixa refredar el cava aprofitar per muntar la nata.
  4. Barrejar suaument la nata amb el cava ja fred i posar la mescla en gotets. Si voleu també ho podeu fer en format pastís sobre una base de pa de pessic o galetes.
  5. Deixar refredar a la nevera un mínim de dues hores.
Preparació de la gelatina:
  1. En un cassó posar el cava, l'aigua i el sucre al foc i deixar reduir a la meitat.
  2. Retirar del foc i incorporar la gelatina hidratada i escorreguda.
  3. Deixar refredar.
  4. Repartir les fruites del bocs per sobre dels gotets amb la mousse.
  5. Repartir la gelatina per sobre de cada gotet i deixar refredar a la nevera un mínim de dues hores.

4 comentaris:

  1. T'han quedat fantàstics!! M'alegra que us agradés! petons

    ResponElimina
  2. uaauuu quina pinta aquest postre!! es genial amb cava no ho hagues dit mai! petons

    ResponElimina
  3. Unes postres divines i de presentació immillorable!
    Nani

    ResponElimina
  4. Una forma sensacional de fer una mousse!

    ResponElimina